Leidingbruggen – overkluizingen – wegoverspanningen

Leidingbruggen – overkluizingen – wegoverspanningen

 

Standalone-6-fiets-wandel.jpg

standalone-6.jpg

 

 

 

Leidingbrug-1-x-6-3ond.jpg

 

Nieuw-vennep-2-aanp.jpg

 

 

 

 

leidingbrug-3-x-6-15m-ts-pal.jpg

 

standalone-6.jpg

 

 

 

Deze leidingbrug is gebouwd met behulp van palramen. De opbouw bestaat uit een betonplaat van 2.00 x 2.00 x 0,14
Hierop wordt de toren geplaatst. Deze wordt vastgezet met draadeinden op de betonplaat.
Boven op de toren komt een stalen leiding te liggen die aan de ene kant van de toren tussen een afrolbeveiliging is geplaatst en aan de andere zijde vastzit met een pijpbeugel op het frame.
Zo ontstaat een solide constructie.

Dit systeem is ideaal als er een groot hoogteverschil moet worden overwonnen.

 

Deze leidingbrug is opgebouwd met hetzelfde materiaal als bovenstaande leidingbrug, alleen nu in baggeruitvoering: de stijgende en dalende leidingen staan onder een hoek van 45°.

 

Bovenstaande bruggen worden door ons opgebouwd, en kunnen worden voorzien van stalen leidingen van 100 tot maximaal 300 mm. Deze bruggen kunnen we ook met twee, of zelfs drie leidingen plaatsen.

 

Deze leidingbrug is gemaakt van staanders, speciaal bedoeld voor leidingen van 100 mm tot 200 mm. Deze staanders worden geplaatst op een betonplaat 1,00 x 2,00 m en vastgezet met draadeinden. De leiding zelf wordt gemonteerd met pijpbeugels aan de staanders. De gegarandeerde doorrijhoogte is 4,5 meter; de vrije doorrijbreedte is afhankelijk van de leiding diameter.

 

Deze zware leidingbrug is speciaal bedoeld voor stalen leidingen met een diameter van 500 mm en meer. Ook deze staanders plaatsen wij op een betonplaat van 2,00 x 2,00 x 0,14 m en zetten deze vast met draadeinden. De leiding zelf wordt gemonteerd met pijpbeugels aan de staanders. De gegarandeerde doorrijdhoogte is 4,5 meter,de vrije doorrijdbreedte is afhankelijk van de leiding diameter.

 

Het tracé dat u in de afbeelding hierboven ziet, is een combinatie van losstaande overkluizingen en leidingbruggen. Deze combinatie wordt veel gebruikt tijdens rioolomleidingen (‘bypass’) voor renovatie, waarbij de doorrijdhoogte niet altijd 4,5 meter hoeft te zijn, bijvoorbeeld ingeval van fietspaden, parkeerplaatsen.

Scroll naar boven